Foodmark Foodservice lanserar nytt koncept
Under varumärket Rydbergs lanserar vi nu ett nytt koncept för våra foodservicekunder. Konceptet ska hjälpa våra professionella kunder inom storkök, restaurang och café att spara tid i köket med hjälp av våra PREPP majonnäsbaser. Sortimentet består av två smaker; Majo Curry och Majo Citron Dill.
Majonnäserna passar utmärkt som baser till bland annat skagen-, lax-, kyckling- eller vegetarisk röra vilka är klassiska tillbehör till smörgåsar, bakpotatis, pastasallad eller burgare. Men majonnäserna går även att använda precis som de är som en god topping eller dressing.
– Vi har sett en ökad efterfrågan kring denna typ av produkt från våra kunder och vet att många av våra andra storköksartiklar ofta används som just bas till olika röror. Detta har varit viktiga insikter för oss och som vi därför velat utveckla till en mer anpassad produkt för ändamålet. Vi vill inspirera till enkla och goda matupplevelser och hoppas att med konceptet PREPP kunna underlätta än mer för våra kunder. Tack vare basernas flera användningsområden hoppas vi också kunna bidra till minskat matsvinn, säger Magnus Johansson, Produktchef på Foodmark.
Två av huvudingredienserna i majonnäsbaserna är ägg och olja och i alla Foodmarks produkter används enbart ägg från frigående höns. Den olja som används är raps, vilket till hög andel består av enkelomättade fettsyror och som dessutom innehåller det särskilt nyttiga omega-3-fettet.
Rydbergs PREPP majonnäsbaser säljs i hinkar om 2,5 kg och finns listade hos fem ledande livsmedelsgrossister från och med vecka 36.