Fjällbrynts nya design
Förra veckan relanserades www.fjallbrynt.se med ett nytt utseende. Men det är inte bara hemsidan som har fått en ny look – även Fjällbrynts logotyp samt mjukostförpackningar har fått sig en makeover.
–I samband med nya designen på mjukosten, nytt produktinnehåll och uppdaterad logotyp så har vi fräschat upp hemsidan ordentligt! Meddelar Petra Strandberg, Senior Brand Manager för Fjällbrynt.
–Vår mjukost finns i en mängd fina smaker, och vi vill göra det enkelt för alla att hitta sin favorit i butiken. De nya förpackningarna har fina illustrationer som snabbt kommunicerar respektive smaksättare, i kombination med de färger som redan är tradition för många av smakerna.
Logotypen har fått en liten uppdatering som följer allt vi står för: det trygga och inkluderande med rötter i Jämtland – och samtidigt moderna pålägg för dagens konsumenter, och framtiden, fortsätter Petra.
Du nämnde nytt produktinnehåll?
–Ja, det stämmer! På Fjällbrynt strävar vi ständigt efter att producera högsta kvalitet i form av naturligt gott på mackan. Vi har en ny, mer skonsammare, tillverkningsprocess som ger möjlighet att använda större bitar av smaksättarna, till exempel skinka och räkor, än tidigare. Förändringen ger en lenare konsistens än tidigare, med en tydligare distinktion mellan ost och smaksättare och finare resultat – både utseende – och konsistensmässigt, avslutar Petra.