Foodmark utökar sitt veganska sortiment
För oss på Foodmark är det viktigt att tillhandahålla livsmedel som våra kunder och konsumenter efterfrågar – men även att vi utvecklar produkter som är hållbara för dig som konsument och för vår miljö och djurvälfärd.
Ett exempel på detta är att vårt veganska sortiment växer för varje år och under 2020 är det varumärket Rydbergs som lanserar hela fyra nya spännande produkter – två såser och två sallader.
Green Goddess, med smak av avocado och lime, och Red Goddess, med rödbeta och äpple, är nytillskotten inom såssortimentet och i salladshyllan är det klassikerna coleslaw och potatissallad som lanseras i veganska format.
Samtliga nyheter har funnits i butikshyllan sedan vecka 16.
– Ägg utgör tillsammans med rapsolja majonnäsgrunden i de flesta av våra produkter. Men vi vill kunna omfamna alla kring middagsbordet och genom att erbjuda våra konsumenter äggfria alternativ till våra mest omtyckta produkter är vi en bit på vägen, säger Gwen Braes, Brand Manager för Rydbergs.
Inom Foodmarks sortiment finns i dagsläget 18 veganska produkter och för att du som konsument lättare ska kunna urskilja dem från våra animaliska produkter märker vi dem med vår vegostämpel eller vegovimpel.